fredag, december 26

God fortsättning...

.... får jag önska er alla! :D

Igår hann jag inte riktigt uppdatera bloggen, men jag ska väl se om man kan få ihop lite mer idag kanske.

Julafton då så kom mormor vid halv ett tiden och vi skulle äta dopp i grytan, lr dom, själv åt man potatisgratäng o köttbullar, vid tre var det Kalle Anka och de va förstås givetvis att man skulle kolla på den.. Vid halv fyra åker jag till jobbet! Kul!.. På jobbet va det lika lungt som gatan i Landsbro,, haha, ne de var en dålig jämförelse, man iaf, det va jätte lungt och kvällen gick låååångsamt.. Om ni förstår vad jag menar. ;)

Kommer hem runt nio tiden och då sitter dem o äter julbord så det är bara att hugga in, vi sitter och samtalar och är sociala och har det allmänt trevligt.. Julklappar fick man ju också så lite snäll hade jag varit i år.. Nå, vad fick jag?
  • En liten byrå där jag ska ha alla småsaker
  • Parfym
  • Anslagstavla
  • Stekpanna
  • Handduk
  • Godis
  • Pengar
  • Cocktailglas
Det va väl de jag fick, men ska till pappa på söndag..

Vad hände på juldagen då?

Själva dagen var väl ganska lugn faktiskt, vi gick en lång promenad och var allmänt slappa, på kvällen blev de utgång, kulturhuset i Sävsjö!. Förfesten var hos Peter, en släkting till mej, vi kom ju förstås lite sent (fint folk kommer sent), så när vi kom så var det livat!.. Vidare ner till kulturhuset så var det mkt folk redan när vi kom, så vi fick stå i kö en kvart kanske, lr var det längre?.. Hmm bra fråga.. Men väl inne så hängde vi av oss jackorna och sen va det bara att hälsa på allt folk.. Mkt trevligt folk var det och det var trevligt att träffa alla igen!.. De vill jag lova! =)... Sen hittade jag ju min baldejt och han var riktigt full så det blev till att ta hand om honom hela kvällen, inte jätte kul, men man är ju snäll o gör det iaf!!.. Så det var väl hela kvällen i stora drag kan man väl säga..

Så vad händer idag?..

Nu sitter man och tar igen sig efter gårdagen och vi har varit på donken och ätit, där träffar jag min storasyster och hennes man plus bebis =). Alltid lika trevligt.. Ska snart in i duschen och sen blir de väl att åka till farmor, blir där inatt och imorgon kommer pappa o Carola dit o vi ska äta middag, men nu kanske man inte ska skriva mer för då har jag ju inget att blogg om imorgon!! Haha.. xD..

Men ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: